شکستگی بینی

دکتر قربانی می فرماید معمولاً شکستگی بینی ناشی از آسیب و ضرباتی است که در قسمت استخوانی بینی روی می دهد این ضربات می تواند بر اثر عواملی چون تصادف ،درگیری و یا آسیب های ورزشی باشد طبق تحقیقات صورت گرفته نشان داده شده بیشترین شکستگی مرتبط با شکستگی بینی است .

شایع ترین شکستگی ها

• به هنگام انجام ورزش های سنگین و حرفه ای امکان شکستگی زیاد است .
  • بر اثر دعوا و نزاع بین دو یا چند نفر امکان شکستگی بینی زیاد است .
  • تصادف یکی از عواملی است بسیار خطرناک و احتمال شکستگی بینی و دیگر اجزای بدن در آن زیاد است .
  • باید بیشتر مراقب کودکانمان باشیم زیرا شکستگی بینی در کودکان بیشتر در اثر افتادن کودکان از ارتفاع می باشد .

تشخیص شکستگی بینی

• به هنگام تماس با بینیتان اگر دچار درد شدید امکان شکستگی بینی وجود دارد.
  • در صورتی که بینی شما دچار تورم شده باشد و آثار این تورمات در صورت هم به خوبی دیده شود.
  • کبودی زیرچشم از جمله عواملی است که می تواند در شکستگی بینی تاثیر گذار باشد .
  • هنگامی که بینی بر اثر آسیب کج شده باشد احتمال شکستگی وجود دارد.
  • خون دماغ شدن بینی از جمله مواردی است که پس از شکستگی به سرعت نشان داده می شود.
  • بینی شکسته با درد زیاد همراه است و در صورتی که این درد با مشکل عدم تنفس همراه باشد حتماً باید به پزشک متخصص مراجعه کنید.

جراحی در شکستگی بینی

هنگامی که بینی شما دچار شکستگی بینی شود و به علت شکستگی های که رخ داده در صورتی که بعد از مدتی هنوز درمان نشده باشد بهتر است با مراجعه به پزشک برای درمان آن مراجعه کنید در این هنگام پزشک با مرتب سازی استخوان ها به صورت دستی اقدام می کند اگر موارد شکستگی بینی زیاد باشد و یا باعث صدمه به سپتوم بینی باشد پزشک مجبور است به وسیله ی جراحی بینی برای هم ترازی استخوانهای بینی شما اقدام کند زیرا در این هنگام شما با مشکلات تنفسی رو به رو خواهید شد .

چه نوع جراحی های بینی را می توان به صورت سرپایی انجام دهیم ؟

• اگر بینی دچار شکستگی باشد پزشک با فشار دادن دستی می تواند استخوان جا به جا شده را به محل خود بازگرداند .
  • در صوری که شکستگی بینی به صورت ساده و جزئی باشد به صورت سرپایی می توانیم درمان کنیم .
  • پزشک به هنگام درمان های سرپایی امکان دارد از یک سری داروهای بیهوشی و ابزار های ویژه جهت بهبود استفاده کند .

به غیر از این موارد در صورتی که شکستگی بینی  با مشکل حاد تر و پیچیده تری به همراه باشد باید با  بیهوشی کامل صورت بگیرد این نوع جراحی ها در اتاق عمل صورت می گیرد.

هشت + هجده =