Search
Close this search box.
عینک زدن بعد ازعمل بینی

عینک زدن بعد از عمل بینی

عینک زدن بعد از عمل بینی یکی از سؤالات پرتکرار مراجعین است و باعث نگرانی بسیاری از آن ها شده است. در واقع سؤال آن ها اینست که آیا امکان عینک زدن بعد از عمل بینی وجود دارد؟

نکته قابل توجه اینست که صرفا انجام جراحی زیبایی بینی منجر به یک بینی بی نقص نمی شود. برای رسیدن به نتیجه مطلوب بسیار مهم است که مراقبت های بعد از جراحی بینی را جدی بگیریم. در حقیقت باید بگوییم که در صورت عدم رعایت نکات توصیه شده توسط پزشک، شاهد نتایج نامطلوب از عمل بینی خواهید بود.

در این مقاله قصد داریم تا شما عزیزان را با عینک زدن بعد از عمل بینی بیشتر آشنا کنیم. پس تا انتهای این مقاله همراه ما باشید، تا از این طریق اطلاعات مفیدی را در اختیار شما قرار دهیم.

عینک زدن بعد از عمل بینی

عینک زدن بعد از عمل بینی چه زمانی امکان پذیر است؟

در واقع باید بیان کنیم که عینک زدن بعد از عمل بینی تا مدتی ممنوع است، اما شرایطی پیش می آید که فرد مجبور می شود تا از عینک استفاده کند. در این مواقع تنها به مدت مجاز و تحت نظرپزشک قادر به استفاده از آن خواهد بود.

 حتی با این شرایط نیز توصیه می کنیم که عینک را با استفاده از تکه ای چسب به پیشانی خود بچسبانید. این کار باعث می شود تا وزن عینک سبب بروز آسیب به بینی شما و تغییر شکل آن نشود. علاوه بر آن، به طور معمول حدود ۷ الی ۱۰ روز پس از جراحی بر روی بینی گچ و یا قالب پلاستیکی قرار می دهند.

قرار دادن گچ یا قالب پلاستیکی استخوان ها را در موقعیت جدید خود به طور ثابت و فیکس نگه داری می کند. اما این ثابت و فیکس شدن زمان بر خواهد بود و به سرعت این اتفاق نمی افتد. همچنین این امکان وجود دارد که فرد در این مدت از لنز های طبی مناسب و بهداشتی استفاده کند.  پس از گذشت زمان و از هفته های ششم الی هشتم بیمار می تواند از عینک های طبی بدون فرم استفاده نماید.

نحوه عینک زدن بعد از عمل بینی

اگر همچنان قصد دارید بعد از جراحی بینی از عینک استفاده کنید، در صورتی که به دستور العمل ها پایبند باشید و آن ها را رعایت نمایید هیچ مشکلی پیش نمی آید.

 در این قسمت از مقاله قصد داریم تا شما را با نحوه عینک زدن در این دوران آشنا کنیم. هنگامی که از عینک استفاده می کنید، فشار روی پل بینی وارد می شود. فشار وارده سبب می شود تا  در این نقطه، بینی دچار درد و تغییر شکل شود.

 در صورتی که مراجعه کننده راهی به جز عینک زدن بعد از عمل بینی نداشته باشد، توصیه ما این است که برای کاهش فشار به بینی در ماه های اولیه از عینک های بدون پل استفاده کند. چرا که در ماه های ابتدایی بعد از عمل، استخوان بینی هنوز نرم است و به طور کامل تثبیت نشده است.

یکی از جالب ترین روش ها برای رفع مشکل عینک زدن بعد از عمل بینی این است که از با استفاده از چسب، پل عینک را به پیشانی بچسبانید. انجام این کار می تواند مانع از تماس عینک با بینی و اعمال فشار به استخوان بینی شود.

 از طرفی حساسیت های پوستی نیز به حداقل میزان ممکن خود می رسد. البته عده ای از افراد هستند که پوست چرب دارند و ممکن است چسب به زودی از روی پیشانی آن ها کنده شود. 

 همچنین نحوه طراحی برخی از عینک ها به صورتی است که تکیه گاهشان روی گونه قرار می گیرد. این دسته از عینک ها نیز می تواند مفید واقع شود.

راه های جایگزین برای مدیریت عینک زدن بعد از عمل بینی

عده زیادی از مراجعه کنندگان هستند که بدون عینک طبی، بینایی خوب ندارند و وضوح بینایی ضعیفی دارند. طبیعی است که این دسته از افراد بعد از جراحی بینی نگران باشند.

اما باید به آن ها بگوییم که لازم نیست در خصوص عینک زدن بعد ازعمل بینی نگران باشید. زیرا راه های جایگزینی برای  مدیریت عینک زدن بعد از عمل بینی  وجود دارد.

استفاده از لنز بعد از عمل بینی

یکی از راه های جایگزین این است که شما می توانید از لنز استفاده نمایید. در واقع استفاده از لنزهای تماسی یک روز بعد از جراحی بینی بلا مانع است. شما می توانید بعد ازعمل بینی با کمک این لنزهای طبی بینایی بهتری داشته باشید.

دسته ای از افراد هستند که بعد از عمل بینی دچار تورم بیش از حد در قسمت های اطراف چشم می شوند. به علت این تورم، استفاده از لنز می تواند سبب ایجاد درد و ناراحتی گردد. بنابراین در چنین شرایطی توصیه می شود از راهکار های دیگری استفاده نمایید.

جراحی لیزیک جهت اصلاح بینایی

گاهی نیز شرایطی پیش می آید که فرد تصمیم می گیرد به واسطه جراحی لیزیک بینایی خود را اصلاح کند. حال ممکن است این سوال در ذهن این دسته از مراجعین شکل بگیرد که بهتر است اول کدام جراحی را انجام داد، جراحی بینی یا جراحی لیزیک؟

در صورتی که ابتدا اقدام به جراحی چشم های خود کنید، تا حدود یک ماه بعد می‌توانید بدون هیچ مشکلی جراحی بینی را انجام دهید. در این زمان به چشم شما آسیبی وارد نمی شود و شما قادر خواهید بود دوران نقاهت خود را بدون عینک زدن و در آرامش کامل سپری کنید.

استفاده از عینک آفتابی بعد از عمل بینی

استفاده از عینک آفتابی بعد از عمل بینی

موارد ذکر شده در مورد عینک طبی را باید در خصوص عینک های آفتابی نیز مورد توجه قراد داد. البته توصیه ما این است که تا قبل از بهبودی کامل بخیه های بینی، در معرض آفتاب قرار نگیرید.

دلیل آن اینست که نور آفتاب باعث تیره شدن جای بخیه ها می شود.

برخی از بیماران هستند که ممکن است به فریم عینک حساسیت نشان دهند. در صورتی که فردی به فریم عینک آلرژی داشته باشد، ممکن است روی پوست وی راش های جلدی ایجاد شود. بنابراین در این مدت باید به جنس فریم عینک بیش از پیش توجه کنید.

کلام پایانی

در این مقاله سعی کردیم تا شما عزیزان را با  نحوه عینک زدن بعد از عمل بینی آشنا کنیم و اطلاعات مختصر و مفیدی را در اختیار شما قرار دهیم. دکتر جهانگیر قربانی یکی از ماهر ترین پزشکان در حوزه جراحی زیبایی بینی می باشد که می توانید پیش ازعمل در خصوص عینک گذاشتن با ایشان مشورت کنید. در صورتی که نیاز به مشاوره و راهنمایی های بیشتری در زمینه عینک زدن بعد از عمل بینی دارید، می توانید برای رفع مشکل خود با مطب دکتر قربانی تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط