Close this search box.
قاعدگی قبل از عمل بینی

قاعدگی قبل از عمل بینی یکی از موضوعات نگران کننده برای خانم هایی است که به سراغ جراحی بینی می روند. تجربه نشان داده است که برخی از خانم‌ها به دلیل استرس زیادی که قبل از جراحی بینی دارند دچار قاعدگی قبل از عمل بینی می‌شوند.

اگر در روز قبل از جراحی بینی دچار پریود خارج از برنامه شوید، باید عمل را کنسل کنید و یا امکان جراحی وجود دارد.  ممکن است برای شما نیز که متقاضی عمل بینی هستید، این سؤال به وجود آید. اگر اینطور است با ما تا انتهای مقاله همراه باشید، تا به تمامی سؤالات شما در زمینه قاعدگی قبل از عمل بینی پاسخ دهیم.

تأثیر قاعدگی بر جراحی زیبایی بینی

جراحی بینی در دوران پریود (عادت ماهانه)

عموماً  باور افراد اینست که اگر در طول دوران قاعدگی عمل جراحی زیبایی بینی را انجام دهند، خون بسیار زیادی از دست خواهند داد.  اما باور پزشکان اینست که قاعدگی قبل از عمل بینی به هیچ عنوان بر روی جراحی زیبایی بینی اختلالی به وجود نخواهد آورد.

در افراد نادر این امر دیده شده است که دوران قاعدگی برای آن‌ها دردناک خواهد بود و یا دچار خونریزی‌های نسبتاً شدید خواهند شد. جراحی بینی در این افراد ممکن است بر روی شرایط روحی آن‌ها تأثیر  گذار باشد و روند بهبودی در آنان را  سخت‌تر کند.

در نتیجه یکی از اصلی‌ترین توصیه‌هایی که پزشکان و متخصصین زیبایی با متقاضیان خود می‌کنند ارزیابی شرایط فرد در دوران قاعدگی می‌باشد. در صورتی که شما احساس می‌کنید که دوران قاعدگی سخت و دردناکی دارید، بهتر است جراحی بینی خود را به زمان دیگری موکول کنید.

البته بهتر است به این امر توجه کنید که خونریزی رحم در دوران پریود به این معنا نیست که در زمان انعقاد خون شما مشکل پیدا خواهید کرد.

قاعدگی قبل از عمل بینی و یا در هنگام عمل بینی

همان طور که در بالاتر به این موضوع اشاره کردیم قاعدگی قبل از عمل بینی یکی از اصلی‌ترین دغدغه‌هایی است که متقاضیان عمل بینی دارند. بسیاری از متقاضیانی که به ما مراجعه می‌کنند، مدام این سؤال را می‌پرسند که آیا پریود تداخلی در فرایند جراحی و دوران نقاهت ایجاد می‌کند؟  در صورتی که در حین عمل بینی پریود شویم و یا باشیم چه اتفاقی میفتد؟

قبل از هر گونه اقدام بهتر است در انتخاب جراح ماهر و باتجربه دقت بالایی داشته باشید تا بتوانید عوارض جراحی را به کمترین حد خود برساند. در دوران پریود، مخاط پوشاننده رحم ریزش خواهد داشت و در اثر آن 20 الی 80 سی‌سی خون از بدن بانوان دفع می‌شود.

نکته‌ای که باید در نظر داشته باشید این است که خون ریزی در دوران عادت ماهانه هیچ نوع اختلالی در روند انعقاد خون ایجاد نخواهد کرد. در نتیجه هیچ  تداخلی میان قاعدگی قبل از عمل بینی و عمل بینی وجود ندارد.

چه کسانی کاندید مناسبی برای جراحی بینی در زمان عادت ماهانه نیستند؟

از دیگر سؤالاتی که مراجعه کننده‌های عمل بینی در زمینه پریود و عمل بینی می پرسند این است که قاعدگی قبل از عمل بینی به چه افرادی توصیه نمی‌شود؟ همان طور که در بالاتر به این امر اشاره کردیم عمل بینی در دروان پریود به هیچ عنوان خطری را به همراه نخواهد داشت.

با این حال بهتر است افرادی که در ادامه شرح می‌دهیم در صورتی که قاعدگی قبل از عمل بینی را تجربه می‌کنند، عمل خود را به یک زمان دیگری بیندازند:

• افرادی که درد بسیار زیادی اعم از انقباض شدید در ناحیه کمر و زیر شکم را در دوران پریود خود تجربه می‌کنند به هیچ عنوان کاندید مناسبی برای جراحی بینی در دوران قاعدگی نمی‌باشند. دردهایی که در دوران پریودی تجربه می‌شود بر روی وضعیت جسمانی، خلق و خوی بیمار تأثیر خواهد گذاشت. در نتیجه تحمل درد قاعدگی و درد ناشی از جراحی می‌تواند برای این افراد دشوار باشد.
  • افرادی که در دوران قاعدگی خود خون ریزی شدیدی دارند.

نحوه کنترل خون ریزی (عادت ماهانه) در روز جراحی

با توجه به آمارهایی که به دست آمده است خون ریزی بعد از جراحی بینی، در خانم‌هایی که در حوالی تخمک گذاری هستند بیش از خانم‌هایی که در دوران قاعدگی هستند دیده می‌شود. البته این نکته به هیچ عنوان تأثیرات منفی بر روی نتیجه عمل نخواهد داشت و بیشتر مربوط به عوارض کوتاه مدت جراحی بینی است.

توصیه می‌شود برای کنترل عوارض احتمالی، زمان بندی جراحی خود را به گونه‌ای انجام دهید که دچار استرس پریود نشوید و جراحی خود را با سلامت پشت سر بگذارید.

علت پریود شدن بعد از عمل بینی

تأثیر بیهوشی بر قاعدگی

تأثیراتی که بیهوشی بر روی عادت ماهانه می‌گذارد تا به امروز به صورت علمی ثابت نشده است، اما مراجعین بسیاری بوده‌اند که بعد از عمل بینی با اختلال و بی نظمی دوران قاعدگی خود مواجه شده‌اند. پریود و عمل بینی رابطه مستقیم و مشخصی ندارند. چرا که استرس فرد در  شرایط عمل می‌تواند تغییرات زیادی در جسم و روان فرد به وجود آورد که منجر به بروز اختلالات در سیکل قاعدگی بانوان شود.

بهتر است قبل از اقدام به عمل زیبایی تمامی نگرانی‌هایی که در این زمینه  دارید با پزشک خود در میان بگذارید. این امر کمک می‌کند که با مشورت‌های لازمه و نکاتی که پزشک به شما ارائه می‌دهد، فرایند جراحی و بهبود را به خوبی پشت سر بگذارید.

علت پریود شدن بعد از عمل بینی

همانطور که گفتیم قاعدگی قبل از عمل بینی یکی از نگرانی‌های بانوانی است که برای عمل بینی مراجعه  می کنند.  لازم به ذکر است که جراحی بینی و روش‌های استفاده شده در اتاق عمل ، به صورت مستقیم تأثیری بر روی زمان و یا میزان عادت ماهانه نخواهد گذاشت.

استرس هنگام عمل و یا شرایط جسمی دوران نقاهت متقاضیان بعد از عمل می‌تواند باعث بروز قاعدگی و یا بین نظمی در قاعدکی  در بانوان شود. بنابراین در صورتی که بعد از عمل بینی دوران پریود شما عقب‌تر و یا جلوتر شد، بهتر است نگرانی و یا استرس نداشته باشید.

در اولین فرصت شرایط خود را با جراح در میان بگذارید تا با راهنمایی‌های لازمه بتوانید دوران بهبودی بعد از جراحی زیبایی بینی را پشت سر بگذارید. به عنوان نتیجه گیری مقاله لازم است بگوییم که عمل بینی به هیچ عنوان بر روی عادت ماهانه  تأثیری نخواهند گذاشت اما استرس عمل می‌تواند بر آن  تأثیر گذار باشد.