Close this search box.
قبل از عمل بینی چی بخوریم؟

قبل از عمل بینی چی بخوریم ؟

بر کسی پوشیده نیست که رینوپلاستی یا جراحی بینی یکی از رایج ترین عمل های زیبایی است. برخی عوامل می توانند به موفقیت جراحی کمک کنند، یکی از مواردی که اغلب نادیده گرفته می شود رژیم غذایی است. به طور خاص، بسیاری از بیماران تعجب می کنند که آیا باید قبل از جراحی غذاهای ضد التهابی بخورند و یا تغذیه قبل از عمب بینی چقدر اهمیت دارد؟ دلایل متعددی وجود دارد که نشان می دهد خوردن غذاهای ضد التهابی قبل از جراحی بینی می تواند مفید باشد. برای مثال، التهاب می تواند منجر به تورم شود که به نوبه خود می تواند منجر به دوره نقاهت طولانی تر و کبودی و تورم بیشتر پس از جراحی شود.علاوه بر این، التهاب نیز می تواند به افزایش خطر عفونت کمک کند.

تغذیه-قبل-از-عمل-بینی

اگر قصد جراحی زیبایی بینی را دارید، حتماً با جراح خود در مورد بهترین نوع رژیم غذایی در هفته های منتهی به عمل خود صحبت کنید. در این میان، گنجاندن غذاهای ضد التهابی بیشتر، در رژیم غذایی خود نقطه خوبی برای شروع است.
در واقع اگر به فکر انجام جراحی زیبایی بینی هستید، باید مراقب باشید که بعد از آن چه چیزی مصرف کنید و چه چیزی را نباید مصرف کنید.
تغذیه بعد از جراحی بینی نیز بسیار مهم است زیرا تأثیر مستقیمی بر روند بهبودی شما دارد، زیرا می تواند ناراحتی را به حداقل برساند یا افزایش دهد. اگرچه ممکن است کار ساده ای به نظر برسد، اما درک اینکه چه چیزی بخوریم و از چه چیزی اجتناب کنیم می تواند چالش برانگیز باشد.

تغذیه قبل از عمل بینی

قبل از برنامه ریزی برای جراحی بینی، باید جراح شما را ویزیت کند تا در مورد عوامل کلیدی که تعیین می کند آیا عمل جراحی موفقیت آمیز است یا خیر صحبت کنید. پزشک شما می تواند تعیین کند که چه تغییراتی برای بهبود ظاهر فیزیکی شما لازم است و چگونه ویژگی های فیزیکی شما، مانند ضخامت پوست یا استحکام غضروف در انتهای بینی، ممکن است بر نتایج شما تأثیر بگذارد.
بینی شما با جزئیات بررسی می شود و به شما گفته می شود که چه کاری می توانید و چه کاری را نمی توانید انجام دهید.
دو هفته قبل از عمل نباید آسپرین یا ایبوپروفن مصرف کرد. سیگار خطر ابتلا به عفونت را پس از جراحی افزایش می دهد.
دو هفته قبل از عمل 500 میلی گرم ویتامین C یک یا دو بار در روز مصرف کنید. ویتامین C نه تنها به بهبودی کمک می کند، بلکه به عنوان یک پاک کننده رادیکال های آزاد نیز عمل می کند.
پس از جراحی می توانید به محض هوشیار شدن، شروع به نوشیدن آب کنید. نوشیدنی هایی مانند آب، آب میوه یا چای بدون کافئین که باید در دمای اتاق نگهداری شوند. اگر روند بهبودی به خوبی پیش می رود، ممکن است در صورت امکان شروع به افزایش تدریجی دمای قهوه یا چای خود کنید.
علاوه بر این، از بیش از حد ماندن در رختخواب تا حد امکان و سیگار نکشیدن خودداری کنید. هنگامی که بیماران از این دستورالعمل ها پیروی می کنند، می توانند انتظار داشته باشند که بهبودی سریعتر و راحت تری داشته باشند.
در صورت امکان باید از جراحی با پیروی از روش های ساده برای کاهش احتمال عوارض اجتناب شود. شب قبل از عمل یا صبح بعد از نیمه شب چیزی نخورید یا ننوشید. حداقل دو هفته قبل از عمل از مصرف آسپرین، ایبوپروفن (ادویل، موترین)، ناپروکسن (Aleve) یا هر داروی ضدالتهاب غیراستروئیدی دیگری که حاوی این ترکیبات است اجتناب شود. همچنین باید از مصرف مکمل های گیاهی خودداری شود.

چرا باید بدانید بعد از جراحی بینی چه بخورید؟

جراحی رژیم غذایی رینوپلاستی شما بسیار مهم است زیرا ممکن است زمان بهبودی شما را تسریع کند. این امر می تواند به شما کمک کند که بیشترین بهره را از جراحی بینی خود ببرید و عوارض بعد از عمل را کاهش دهید. در نتیجه، درک اینکه کدام غذاها می توانند به بهبودی بدن شما پس از جراحی کمک کنند بسیار مهم است. به این دلیل است که رژیم غذایی مناسب حداکثر بهبودی را به همراه خواهد داشت.
علاوه بر این، بدن پس از جراحی بینی به دلایل مختلفی هضم غذا را مشکل می کند.

این دلایل عبارتنداز: داروهای بیهوشی عمومی، داروهای مسکن قوی، و عدم تعادل الکترولیت یا مایعات.
در نتیجه بسیاری از افراد پس از جراحی بینی دچار یبوست می شوند و بهترین روش برای جلوگیری و درمان آن خوردن غذاهای صحیح است.

رژیم-غذایی-شما-قبل-از-رینوپلاستی

رژیم غذایی شما قبل از رینوپلاستی چگونه باید باشد؟

ویتامین ها و مواد معدنی
سه هفته قبل از جراحی، یک رژیم متعادل مولتی ویتامین را تحت نظر پزشک خود شروع کنید. قبل از جراحی، باید مقدار توصیه شده از ویتامین ها را مصرف کنید، اما نه بیش از حد از هیچ ویتامین، به استثنای ویتامین C. طبق تحقیقات، مصرف زیاد ویتامین C ممکن است به بهبود سریعتر زخم ها پس از جراحی زیبایی کمک کند. با این حال، اگر ویتامین E بیش از حد مصرف کنید، ممکن است کبودی و خونریزی بیشتری را قبل و بعد از جراحی تجربه کنید.
سبزیجات و میوه ها
یک رژیم غذایی سالم و متعادل برای جراحی بینی اغلب شامل میوه ها و سبزیجات است. با این حال، زمانی که نوبت به آمادگی برای جراحی می شود، آنها بی اثر هستند. به بیماران توصیه می شود تا 24 ساعت قبل از جراحی از خوردن وعده های غذایی پر فیبر خودداری کنند. هضم میوه ها، سبزیجات و غلات کامل بیشتر از سایر غذاها طول می کشد، بنابراین خالی نگه داشتن معده قبل از جراحی بسیار مهم است.
پروتئین
پروتئین دومین عنصر ساختمانی بدن است و برای رشد و ترمیم بافت مورد نیاز است. پروتئین ها اندام ها، هورمون ها، گلبول های قرمز، سیستم ایمنی و آنزیم های ما را می سازند. مصرف پروتئین برای برآوردن نیازهای روزانه، آماده سازی بدن برای جراحی بینی و کمک به ریکاوری بافت مورد نیاز است.

غذاهای ممنوعه پیش از عمل بینی

•  یک هفته قبل از جراحی بینی، از مصرف مکمل‌های گیاهی، چای سبز، تخم کتان، امگا۳ و زنجبیل خودداری کنید زیرا باعث لخته شدن خون در بدن می‌شوند.
  • یک ماه قبل از عمل رینوپلاستی، مصرف نمک، شکر و کربوهیدرات تصفیه شده مانند آرد سفید و برنج سفید را کاهش دهید زیرا باعث افزایش التهاب می‌شود و سیستم ایمنی بدن را سرکوب می‌کند.
  •  قبل از عمل بینی، از مصرف مواد غذایی حساسیت زا مانند بادام زمینی، تخم مرغ، ماهی، شیر، بادمجان، سویا و… خودداری کنید.
  • مصرف فلفل قرمز، سیب زمینی، دانه کتان، بادمجان، سیر و گوجه فرنگی  باعث اختلال در سیستم گردش خون می‌شود و مدت زمان درمان را طولانی تر می‌کند.
  • شب قبل عمل، از مصرف سبزیجات و موادغذایی فیبردار پرهیز کنید.

کلام آخر

در این مطلب به طور کامل در مورد تغذیه قبل از عمل بینی توضیح داده ایم. باید بدانید که شما می توانید با رعایت همین نکات کوچک خطرات جراحی را کاهش دهید. باید بدانید که انتخاب بهترین جراح بینی در تهران می تواند خطرات و عوارض جراحی را به حداقل برساند و شما را پیش از عمل به خوبی راهنمایی کند.