Search
Close this search box.
ترشح پشت بینی

ترشح پشت بینی

آیا داشتن ترشح پشت حلق مثلاً در تهران همیشه به نفع سینوزیت است مرز سالم از ناسالم آن چگونه است ؟ ترشح پشت حلق اصطلاح درستی نیست اصطلاح درست آن ترشح پشت بینی در برابر واژه انگلیسی  Postnasal discharge می باشد خبر از آلرژی یا بدکاری مژک های تنفسی سینوس های خلفی و بینی می دهد.آلودگی هوا همیشه به چنین مشکلاتی دامن می زند.

و به هر تقدیر چون سینوس ها این ترشحات را تخلیه می کنند معمولاً در پرتو نگاری پاک می باشند .ترشح پشت بینی یک نشانه بدکاری سینوس ها و بینی است و در قلمرو طبیعی وجود ندارد و برای آن نیز مرزبندی نمی توان قایل شد.

آیا ترشح پشت بینی با سینوزیت ارتباطی دارد ؟

ترشح پشت بینی که از ناحیه حلق گذر می کند از سینوس ها ترشح می شود و بع عنوان بیماری سینوس ها مورد بحث قرار می گیرد ولی از آن جا که سینوس ها این ترشحات را تخلیه می کنند در پرتو نگاری پاک نشان داده می شوند .

درمان ترشح پشت بینی چگونه است ؟

راه درمان این عارضه گاه بسیار طولانی است و درمان آن صرفاً با آنتی بیوتیک نمی باشد زیرا مصرف آنتی بیوتیک تصور درمانی اشتباهی است که بیشتر افراد برای مقابله با بیماری ها از آن استفاده می کنند .از پروتکل های مختلف درمانی استفاده می شود که نمی توان آن را در این مختصر شرح داد و بیمارانی که از این عارضه شکایت دارند بهتر است به طور مکرر به متخصص گوش و حلق و بینی مراجعه کنند.اما در این جا به چند روش درمانی مختصر اشاره می کنیم که عبارتست از :

  • برای تشخیص و بهترین روش درمان معاینه و در مواردی آزمایش خون ، آندوسکوپی و عکسبرداری رادیولوژی لازم است .
  • مصرف مایعات زیرا مصرف مایعات به رقیق تر شدن ترشحات کمک می کند
  • شست و شوی بینی به رقیق تر شدن ترشحات بینی کمک می کند
  • در بعضی مواقع علت به دلیل آلرژی فرد است که لازم است قبل از هر اقدامی آلرژی درمان شود.
  • افرادی که به بیماری رفلاکس مبتلا هستند باید سعی کنند از خودن غذای زیاد با حجم زیاد خودداری کنند و بلافاصله بعد از خوردن غذا دراز نکشند بهتر است برای دراز کشیدن 3 ساعت بعد از خوردن غذا این کار را انجام دهند.

 

3 Responses
  1. باسلام‌من‌مدتیست‌که‌خلت‌پشت‌بینی‌وگلورا‌تجربه‌کردم‌وچون‌مداحیم‌میکنم‌برام‌مشکل‌درست‌کرده‌لطفا‌کمکم‌کنید‌ممنون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط