پرسش و پاسخ بیماری های گوش

سوال : گوش هایم می خارند و هنگام خارش اجسام مختلفی را در گوش فرو می برم و گاهی اوقات نیز با درد همراه است لطفاً راهنمایی کنید؟

پاسخ : خارش گوش علل متعدد دارد از وجود جرم گوش گرفته تا اگزما و آلرژی ، التهابات  پوست مجرا ، بیماری های قارچی گوش و بیماری دیابت و … که باید بررسی شوند .خارش گوش می تواند پیش درآمد التهابات شدید مجرا باشند و سفارش ما به شما آن است که از وارد کردن اجسام آلوده به مجرای گوش خودداری ورزید بدین منظور محلول ها و داروهایی وجود دارند که توسط متخصصین در اختیار شما گذاشته می شوند.

بیماری گوش

سوال : در اثر عمل ناپسند خود ارضایی دچار ضعف شنوایی شده ام آیا این ضعف قابل اصلاح و برطرف شدن است ؟

پاسخ : هیچ رابطه ای بین خود ارضایی با کاهش شنوایی وجود ندارد و کاهش شنوایی را در علت دیگری باید جست و جو کرد و شناخت و سپس آن را چاره کرد تا کاهش شنوایی به تبع آن بهبود یابد.

سوال :در چند درصد از کم شنوایی ها عوامل ارث دخالت دارند ؟

پاسخ : حدود 50 درصد تمام کم شنوایی عوامل توارث به گونه ای دخالت می کند.

سوال : انواع توارث که در بروز کم شنوایی دخالت دارند کدامند ؟

پاسخ : مثل تمام بیماری های ارثی ما می توانیم برای کم شنوایی های ارثی نیز سه نوع توارث قایل شویم : غالب – مغلوب – وابسته به جنس

سوال : ژن های مغلوب چگونه منجر به کم شنوایی خواهند شد ؟

پاسخ : اگر والدین حامل ژن مغلوب یکسان باشند ولی خود گرفتار نباشند یعنی کر نباشند از نظر تئوری یک چهارم کودکان گرفتار خواهند شد و نیمی از فرزندان آنها حامل ژن معیوب خواهند بود.

اگر والدین با ژن مغلوب یکسان خود نیز کم شنوا باشند تمام اعقاب آنها کم شنوا خواهند شد.

سوال : اگر یکی از والدین حامل ژن غالب برای اختلال شنوایی باشد چه اتفاقی خواهد افتاد ؟

پاسخ : آن وقت این ژن گرفتار کننده به نیمی از فرزندان منتقل می شود و آن ها کم شنوا خواهند شد.

سوال : دیدگاهتان را پیرامون بروز کم شنوایی در ازدواج خویشاوندی ابراز فرمائید؟

پاسخ : در بعضی از جوامع که ازدواج افراد هم خون صورت می پذیرد شیوع کم شنوایی ارثی بالا می رود ( همین طور سایر بیماری های ارثی )  درحالی که حتی افراد کر که هم خون نیستند یعنی رابطه خویشاوندی ندارند با هم ازدواج کنند ممکن است فرزندان شنوایی داشته باشند چون احتمال اندکی وجود دارد که والدین دارای ژن های معیوب همسان باشند.

20 + هجده =