پارگی پرده گوش

علائم پارگی پرده گوش

• درد گوش که ممکن است به سرعت افزایش یابد .
  • خونریزی از گوش
  • از دست دادن شنوایی
  • زنگ در گوش شما (وزوز گوش)
  • احساس ریسندگی (سرگیجه)
  • تهوع یا استفراغ که ممکن است ناشی از سرگیجه باشد

چه هنگام به پزشک مراجعه کنیم ؟

اگر در معرض علائم درد یا ناراحتی در گوشهایتان هستید، با پزشک خود تماس بگیرید. گوش وسط و درونی شما متشکل از مکانیسم های ظریف است که به آسیب یا بیماری حساس هستند. درمان سریع و مناسب برای حفظ شنوایی شما مهم است.

پارگی پرده گوش

عوارض جانبی

گوش و حلق و بینی شما دو نقش اصلی دارد:

شنیدن: هنگامی که امواج صوتی به آن حمله می کنند، گوشه گوش خود را ارتعاش می کند، اولین گام که توسط سازه های گوش واسط و درون شما موج ها را به امواج عصبی تبدیل می کند

حفاظت: گوش و حلق و بینی شما همچنین به عنوان یک مانع عمل می کند و گوش شما را از آب، باکتری ها و دیگر مواد خارجی محافظت می کند.

جلوگیری

این نکات را برای جلوگیری از پارگی پرده گوش و یا هر گونه آسیب دیگر رعایت کنید.

• درمان عفونت گوش میانی را دریافت کنید. از علائم و نشانه های عفونت گوش میانی،   از جمله آسیب شنوایی، تب، گرفتگی بینی و کاهش شنوایی مطلع شوید.
  • گوش خود را در حین پرواز محافظت کنید. اگر ممکن است، اگر حساسیت سرد یا فعال دارید که باعث تراکم بینی یا گوش می شود، پرواز نکنید.
  • درهنگام تمیز کردن گوش از گوش پاک کن استفاده کنید ولی فشار وارد نکنید
  • از فرو بردن اجسام تیز به داخل گوش خودداری کنید .
  • گوشهای خود را از اشیای خارجی دور کنید و هرگز سعی نکنید از باکتری های عریض و یا سخت محافظت شده با مواردی از قبیل یک سواب پنبه ای، کلیپ کاغذی و یا ناخن استفاده کنید.
  • این موارد به راحتی می تواند پرده یا سوراخ گوشه را پاره کند. کودکان خود را در مورد آسیب هایی که می توانید با قرار دادن اشیای خارجی در گوش خود انجام دهید، آموزش دهید.

هر دو بیماری بویایی و طعم دار توسط یک متخصص گوش و حلق و بینی درمان می شود.

10 − هفت =