علت خرخر کردن

چگونه خرخر را تشخیص دهیم ؟

هنگامی که فردی برای درمان خرخر به پزشک مراجعه می کند پزشک کلیه ی عادت های غذایی و یا داروهایی که استفاده می کند را مورد بررسی قرار می دهد و در صورتی که مشکلی در آن وجود نداشته باشد مجاری بینی بیمار را معاینه می کند .اکثر افراد به دلیل خر خر کردن شبانه در مواقع خواب دچار تنگی نفس می شوند .پزشک امکان دارد شما با به یک لابراتوار خواب بفرستد تا بررسی و معاینات لازم را بر روی شما به هنگامی که خواب هستید انجام دهد .

علت خرخر کردن

خرخر کردن دلایل متفاوتی می تواند داشته باشد که عبارتند از :

• استفاده از الکل
  • استفاده از داروهای آرام بخش به هنگام خواب مانند آنتی هیستامین
  • اضافه وزن افراد یکی از دلایل بسیار مهم در علت خرخر کردن می تواند محسوب شود.
  • آلرژی (این آلرژی می تواند به حیوان خانگی یا حشرات ریزی که در ملافه ی خواب شما امکان دارد وجود داشته باشد).
  • هوای خشک اتاق
  • طرز خوابیدن (برای درمان خرخر می توانید به پلو بخوابید)
  • انحراف تیغه بینی

هر کدام از موارد گفته شده می تواند بسیار تاثیر گذار در خرخر کردن شبانه شما باشد توصیه می شود در صورت مصرف سیگار یا الکل از مصرف آن خودداری کنید ، اگر  اضافه وزن دارید سعی کنید وزن خود را کاهش دهید و اگر به شی یا چیز دیگری آلرژی دارید سعی کنید از آن اجتناب کنید .و در صورت انحراف تیغه بینی حتماً باید به پزشک مراجعه کنید تا معاینه شوید اگر شما انحراف بینی دارید پزشک معمولاً برای درمان جراحی را پیشنهاد می کند .

برای مشاهده بر روی تصویر زیر کلیک کنید

اختلال خواب

جراحی

سومنوپلاستی یکی از جراحی هایی محسوب می شود که برای رفع انسداد مجاری هوایی از طریق امواج رادیویی پر فرکانس صورت می گیرد و باعث رفع انسداد مجاری هوایی می شود.