علائم سرطان حنجره

از مهمترین علائم سرطان خنجره می توان به گرفتگی صدا ،گلودرد و اشکال در بلع اشاره کرد .سرطان حنجره به علت تغییراتی  مانند دود سیگار و … که  در پوشش حنجره  روی می دهد  ایجاد می شود .طبق تحقیقات صورت گرفته سالانه 2000 نفردر انگلستان به سرطان حنجره مبتلا می شوند و حدود 80 درصد از افرادی که به بیماری سرطان حنجره مبتلا می شوند مرد هستند در واقع این بیماری بیشتر یک بیماری مردانه محسوب می شود .و بیشتر افراد  مبتلا به این بیماری می شوند که دخانیات مصرف می کنند و به هیچ عنوان افرادی که سیگار مصرف نمی کنند به این بیماری مبتلا نمی شوند .

علائم سرطان حنجره

1. افرادی که سن آنها بالای 60 سال می باشد احتمال مبتلا به سرطان حنجره بیشتر است .
  2. در صورتی که بیش از 4 هفته به گرفتگی صدا دچار شدید بهتر است برای معاینات به متخصص گوش و حلق و بینی مراجعه کنید زیرا یکی از رایج ترین علائم های سرطان حنجره گرفتگی صدا است .
  3. هنگامی که دچار گلودرد ،گوش درد ،و یا اشکال در بلع غذا شدید بهتر است به پزشک مراجعه کنید .
  4. از آنجایی که سرطان حنجره یک سرطان نادر است و تشخیص به موقع آن می تواند به روند درمان و بهبودی کمک بسیاری کند .

تشخیص سرطان حنجره

در گام نخست پزشک شما را معاینه می کند و در صورتی که مشکوک به سرطان حنجره شود نمونه ای از بافت مشکوک را به آزمایشگاه می فرستد تا مورد آزمایش قرار بگیرد.

درمان سرطان حنجره

به کمک رادیوتراپی درمان صورت می گیرد و امکان اینکه به صورت موقتی بر صدا و یا بلع تاثیر گذار باشد وجود دارد اما جای نگرانی وجود ندارد زیرا به حالت اولیه خود برمی گردد.و در صورتی که به موقع تشخیص داده شود نتیجه عملیات رادیوتراپی موفقیت آمیز خواهد بود.

آینده سرطان حنجره

پس از برداشتن حنجره، حرف زدن به دلیل نبود تارهای صوتی غیر ممکن می شود. با این حال یک متخصص گفتار درمانی می تواند به شما روش حرف زدن به کمک مری را یاد بدهد. پروتز های هوایی که می توانند صدا را شبیه سازی کنند نیز می توانند به این افراد کمک کنند. این وسیله در هنگام عمل جراحی کار گذاشته می شود.

از مهمترین خدمات دکتر قربانی متخصص گوش و حلق و بینی

درمان خرخر