درمان پولیپ بینی

• کورتیکواستروئیدهای بینی

استفاده از داروهای  کورتیکواستروئیدها مناسب برای کوچک کردن پولیپ بینی است که به صورت اسپری بینی مورد استفاده قرار می گیرد و در صورت هر گونه التهاب و یا ورم کاهش پیدا می کند .

• داروها

پزشک نیاز است از داروهایی برای جلوگیری از هر گونه التهاب مزمن سینوسی استفاده کند و به بیمار خود تجویز کند برای مثال می توانیم به آنتی بیوتیک و یا آنتی هیستامین ها اشاره کنیم .

• جراحی

جراحی هنگامی انجام می شود که پزشک تشخیص دهد که بیمار با استفاده از داروها پولیپ بینیش درمان نمی شود و در واقع آخرین مرحله محسوب می شود جراحی دو نوع دارد پلی پکتومی و آندوسکوپیک سینوسی .

درمان پولیپ بینی

جراحی پلی پکتومی :برای انجام این جراحی پزشک از بی حسی موضعی استفاده می شود و با استفاده از یک انبر یا میکرودبریدر برای برداشتن پولیپ اقدام می کند در گام نخست به برداشت پولیپ های عقب تر اقدام می کند و برای کنترل خونریزی با استفاده از یک منقبض کننده عروق موضعی و با قرار دادن بانداژ مانع می شود .

جراحی آندوسکوپیک سینوس:با انجام این جراحی به طور کامل پولیپ بهبود پیدا می کند و حتی تمامی مشکلاتی که در علائم پولیپ بینی وجود دارد به طور کامل برطرف می شود مانند درمان بویایی و چشایی .هدف جراحی آندوسکوپیک سینوس درمان کامل پولیپ بینی و برداشت هر گونه انسداد ایجاد شده می باشد .این جراحی بدون هیچ گونه برشی به وسیله آندوسکوپ که سر آن دوربین کوچکی قرار گرفته می توان حفره های ایجاد شده را به خوبی مشاهده کرد و با استفاده از وسایل مخصوص آن ها را خارج کرد .و گاهی نیاز است برای خارج کردن پولیپ ها به روش لیزر استفاده شود برای خارج کردن پولیپ به وسیله ی لیزر از محلول آب گرم به صورت اسپری استفاده می شود و سپس پرتوی لیزر با کمترین شدت تابانده می شود  تا پولیپ به طور کامل از بین برود .

مراقبت‌های بعد از جراحی پولیپ بینی

• به هنگام درد می توانید از مسکن استفاده کنید .
  • داروها را طبق نسخه پزشک استفاده کنید .
  • از تخلیه بینی تا دوهفته خودداری کنید تا خونریزی ایجاد نشود .
  • از رفتن به محیط های آلوده خودداری کنید.
  • بعد از یک هفته از جراحی پولیپ بینی می توانید رانندگی کنید.
  • از انجام فعالیت های سنگین ورزشی خودداری کنید.

دو × پنج =