درمان خلط ته حلق

معمولاً بیماران هنگامی که به پزشک مراجعه می کنند از توصیف های مختلفی استفاده می کنند مانند احساس جسم خارجی در ته حلق ، احساس چیزی چسبناک در ته حلق ، احساس چیزی ناخوشایند در ته حلق ، صاف کردن مرتب گلو و … موارد نامبرده شده مواردی است که اکثر بیماران به هنگام مراجعه در این خصوص بسیار شکایت می کنند در این مورد باید گفت در صورت که جزء این دسته از افراد هستید بدانید که وجود ترشح در بینی به خصوص در ته حلق غیر طبیعی نیست بلکه وجود آن لازم است .بهتر است بدانید به طور طبیعی روزانه حدود 1 لیتر از این ترشحات در سینوسها تولید می شود و از طریق بینی به ته حلق وارد می شوند .

وجود این ترشحات در ته حلق باعث می شود هر گونه ذرات گرد و غبار و یا میکروب ها و … به دام بیفتد و این روند ، روند طبیعی است و شما به هیج وجه متوجه نمی شوید و هنگامی متوجه می شوید که آن را احساس می کنید در واقع مشکل از همان جا آغاز می شود در صورت افزایش حجم  ترشحات فرد احساس ناراحتی می کند شما بیشتر این حالت را به هنگام سرماخوردگی مشاهده می کنید .

علل احساس خلط ته حلق

• در صورت ایجاد حساسیت و آلرژی
  • مبتلا به سرما خوردگی
  • مبتلا به سینوزیت
  • آلودگی هوا و یا خشکی هوا
  • التهاب لوزه
  • بالا آمدن اسید معده
  • بیماری های عصبی
  • ابتلا به تومور های خوش خیم
  • ابتلا به تومور های بدخیم
  • داشتن اضطراب
  • رادیوتراپی های قبلی

در چه زمانی لازم است به پزشک مراجعه کنیم ؟

• به هنگام داشتن گلو درد
  • به هنگام مشکل در بلع غذا
  • درد به هنگام بلع غذا

درمان خلط ته حلق

در گام نخست برای درمان باید به پزشک متخصص مراجعه کنید تا معاینات کامل انجام شود و گاهی نیاز به انجام آندوسکوپی بینی ، سینوسها ، حلق ، حنجره و معده می باشد و گاهی هم رادیولوژیک می تواند در تشخیص موثر باشد .

12 − هشت =