آندوسکوپی سینوس بینی

جراحی سینوسی در طول سالها به طور کامل تکامل یافته است. جراحی سینوسی یک بار از طریق برش های خارجی انجام شد (کاهش جراحی روی صورت و دهان)، نیاز به بسته بندی گسترده بینی (یعنی گاز یا سایر مواد قرار داده شده در بینی برای کنترل خونریزی پس از جراحی)، باعث درد و ناراحتی شدید شد که با پیشرفت های اخیر در تکنولوژی، از جمله آندوسکوپ بینی، عمل جراحی سینوس بدون برش صورت یا دهان به طور کامل از طریق بینی انجام می شود،

آندوسکوپی سینوس بینی

آندوسکوپی بینی یک تلسکوپ فلزی با نور کم است که در سوراخ بینی قرار می گیرد . آندوسکوپ اجازه می دهد تا جراح در داخل بینی و سینوس ها را با کمک یک دوربین ویدئویی که متصل به آندوسکوپ است به خوبی مشاهده کند ، امروزه، عمل جراحی آندوسکوپی سینوسی به طور معمول با درد خفیف و در کوتاه مدت انجام می شود .

چرا عمل جراحی آندوسکوپی سینوس بینی  انجام می شود؟

شايعترين علت انجام جراحی آندوسکوپيک سينوس، “رينو سينوزيت مزمن” است، يا معمولا “سينوزيت مزمن”. یک اصطلاح عمومی برای التهاب (تورم) بینی و سینوس ها است که به طور کافی با درمان پزشکی بهبود نمی یابد. مزمن به این معنی است که التهاب در بینی و سینوس ها باقی می ماند و با گذشت زمان (معمولا حداقل 3 ماه) از بین نمی رود. عفونت، پولیپ بینی (تورم غير سرطانی برداشته شدن بینی / سینوس)، آلرژی و تحریک کننده و سایر موارد ممکن است باعث التهاب بینی و سینوس ها شود. اغلب ما دقیقا نمی دانیم که چرا بیماران مبتلا به رینوسینوزیت مزمن یا سینوزیت مزمن هستند.

دلایل متفاوت برای جراحی سینوسی

• عفونت های مکرر : منظور از عفونت های مکرر یعنی عفونت به صورت مکرر و در طولانی مدت ایجاد شده است .
  • عفونت های سینوسی که به چشم، صورت یا مغز، پولیپ بینی گسترش می یابند.
  • نشت مایع مغزی در بینی
  • انسداد مجرای اشکی

اقدامات قبل از جراحی آندوسکوپی سینوس

• قبل از عمل جراحی آندوسکوپی سینوسی، بیماران باید با پزشک خود صحبت کنند تا اطمینان حاصل شود که تمام اقدامات معقول پزشکی انجام شده است
  • تهیه ی لیست داروهایی که به طور بالقوه می توانند سینوزیت را درمان کنند بسیار ضروری است .توصیه می شود طبق تجویز پزشک باشد .
  • .. برای سینوزیت حاد (عفونت که معمولا پس از سردی رخ می دهد و کمتر از 4 هفته طول می کشد)، درمان آنتی بیوتیک مهم است .
  • با استفاده از آنتی بیوتیک ها، شستشو یا اسپری های سالین نمکی می تواند مورد استفاده قرار گیرد. در حالی که اسپری های محافظ بینی (پوسیدو افدرین، اکسیمتاازولین) می تواند برای درمان گرفتگی بینی استفاده شود، نباید بیش از سه روز مصرف شود.
  • با مصرف طولانی مدت اسپری های ضد انعقاد بینی، بینی می تواند به آنها وابسته شود، و گرفتگی بینی می تواند بدتر شود. علاوه بر این، افرادی که فشار خون بالا، گلوکوم، احتباس ادراری، بیماری های قلبی و بی نظمی های ضربان قلب دارند، قبل از استفاده از ضد انعقاد باید با دکتر خود مشورت کنند زیرا این دارو ها می تواند در این موارد مشکلات بیشتری ایجاد کند.
  • اگر یک عفونت سینوسی یا التهاب بیش از چهار هفته طول بکشد و بیماری مزمن تر شود، درمان ممکن است تغییر کند.
  • . آنتی بیوتیک ها ممکن است برای مدت طولانی تر از یک دوره معمول 10 تا 14 روز استفاده شود.
  • اسپری های استروئیدی بینی که در داخل بینی اسپری می شوند و استروئید های خوراکی دهان نیز می توانند برای کاهش التهاب استفاده شوند.
  • پزشک ممکن است سی تی اسکن انجام دهد .
  • داروهای آلرژیک (آنتی هیستامین های خوراکی، اسپری های آنتی هیستامین موضعی، عکس های آلرژیک) در درمان آلرژی نقش دارند، که ممکن است منجر به تورم بینی شود.
  • اگر کسی آلرژی نداشته باشد، این درمان های آلرژیک به طور قابل توجهی به درمان های پزشکی اضافه نخواهد شد.

مزایای جراحی آندوسکوپی سینوسی

• اگر درمان های پزشکی در بهبود علائم سینوسی شما موفق نباشند، ممکن است عمل جراحی آندوسکوپی سینوسی مفید باشد
  • هدف اصلی جراحی سینوس بهبود مسیر زهکشی سینوس ها است
  • با گسترش مسیر تخلیه طبیعی سینوس های ناسالم، عفونت های سینوس باید کاهش یابد.
  • بیماران مبتلا به انسداد یا انسداد سینوسهای آنها به علت آناتومی سینوسی آنها با عمل جراحی سینوس بسیار خوب عمل می کنند.
  • بسیاری از بیماران نیز با التهاب (تورم) پوشش سینوس (غشای مخاطی) مشکل دارند.
  • بیماران مبتلا به غشای مخاطی

هفده − 14 =